En regnig morgon i oslo.. heter min nya låt hahah..

Gomorgon.

Var faktsikt uppe när klockan ringde klockan 08.20 imorse.
LITE JÄVLA ANSVAR har man väl för i helvete.
Gick upp satt på mig kläderna och fixade håret och käkade en brak frukost.
Frukosten på hotellen...... till er som inte testat Scandics frukost... Gör det.!
Jag var så himla taggad när jag var mätt och belåten.
Hälsade på personlaen och snodde en tidning och ett äpple och begav mig ut i regnet.
Så farligt regnade det inte, men som sakt det regnade iallafall. ^^

Gick gatan ner till national theatern och tog tbane till Oslo stasjon.
Där gick jag upp och satt mig på ett cafe och drack nått kaffliknande jävla blask.
Hahaha här vill man ha en vanlig jävla latte och får nått chocklad liknande jävla budget kaffe från "mini livs oslo".
Blir så trött.
Läste tidningen och kom under fund över hur lätt jag har för att förstå norska.
Älskar språket och älskar staden.
Även fast man kan tycka att dom i andra länder är lite kalle bakom i vissa strukturer.
Det är samma här med.
Inget är sig likt som Sverige, men vad säger man omväxling förnöjer.
Besökte boendet och där kan jag lätt säga att där var dom "kalle bakom huset"
Tror jag absolut inte ska bo där... får leta nått eget och ta kontakt med företagen via telefon i Sverige.
Fick iaf ett kontant kort på Chess som mobilföretaget heter... med 200kr och ringa för.
Men för det skulle man registera sig på en jävla pressbyrån...
Men inte nog med det så skulle man faxa in anmälan...så den där jävla norska gubbjäveln skickar mig tvärs över till nån jävla cellphone to another country affär .. kommer man in där och det stinker bajs och knark asså...
Man ba: skulle du kunna faxa den här till det här nummret.... 10KRONOR säger han.
Jag tänkte för mig själv.... OOOOOOOOOOKKKEEEEEEJJJJJJ,,, men skrek det inte tillbaka.

Nu är sitter jag på hotellrummet vid datan.... det regnar och det är kallt ute... hoppas det blir bättre fram mot kvällen.
Tänkte äta en fin middag och dra på nån pub ikväll.
Fredag och då söker väl sig svenskar som jobbat till krogen... ^^
Haaa däääääää..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0