Ett steg närmare pengar och frihet

Hej alla!
Idag tog jag ett steg närmare min dröm.
Det flesta av mina vänner som kommer läsa det första raderna i min blogg, vet redan att jag flyttar den 28 september.
Kommer att bo på Storgatan 34 i centrala Oslo, på den så kallade SF.
(Som faktiskt kan om man har livlig fantasi stå för "svennefittan" eller varför inte "Socialt felknullade")
Som tur är så står denna förkortning inte för nått svenne hatande parti i Oslo, utan för den söta
rätt så nöjda föreningen "Svenska föreningen"

Och det är dit jag ska nu på fredag till måndag, för att kolla in stan och bo på hotell scandic.
Inte på vilket jävla skit scandic som helst.
Det är inte mindre än på stans finaste scandic med bubbelpool på rummet!
( Fan vad jag ljuger )

När farsan beställer så blir det väl ett jävla hotell som heter typ scanndick, som absolut inte är relaterat till nått mysigt hotell mitt i stan med bubbelpool och loka i kranen.
Det är väl i självverket ett jävla luffarhem för homosexuella sinnesstörda uteliggare.

Nej, men på Scandic ska jag bo i fyra dagar.
Till dig som inte riktigt förstår vad jag ska göra i Norge nu, tre månader innan jag åker och bor där.
Till dig vill jag bara få sakt detta: "Din mamma och pappa älskar dig iallafall :) du är inte dålig"
Det som faktiskt är väldigt viktigt är att ta reda på information på plats face to face.
Ska bland annat fylla i massa skatteblanketter och fixa norsk personnr.
Kommer till och med få 50nok att ringa för om jag fixar allt detta genom mitt boende på svenska föreningen.
(undrar vad dom har för hake, hmmm måste jag fundera på)

Det är en lång resa jag har framför mig.
Det är väldigt långt tills jag kan sätta mig nöjd i min egen säng och blogga via mitt trådlösa netcom.no
Från centrala fucking "Alexander Rybak" land. LOL.
 
(Mer om min helg i Oslo, i början av nästa vecka)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0